جهانگیر مسعودی؛ فائزه طلوع برکاتی
دوره 3، شماره 1 ، اردیبهشت 1393، ، صفحه 67-95
چکیده
نظریههای کلامی عمدتاً در مبانی فلسفی پیشین ریشه دارند و برای نقد آنها میتوان ریشههای آنها را کاوید و نقد کرد. از این رو در این مقاله، ریشههای فلسفی نظریة بسط تجربة نبوی بررسی و تحلیل شده است تا زمینة نقد نظریة مزبور فراهمتر شود. در این تحلیل، از مبانی فلسفی عبدالکریم سروش در طرح نظریة بسط تجربة نبوی پرده برداشته شده و نشان ...
بیشتر
نظریههای کلامی عمدتاً در مبانی فلسفی پیشین ریشه دارند و برای نقد آنها میتوان ریشههای آنها را کاوید و نقد کرد. از این رو در این مقاله، ریشههای فلسفی نظریة بسط تجربة نبوی بررسی و تحلیل شده است تا زمینة نقد نظریة مزبور فراهمتر شود. در این تحلیل، از مبانی فلسفی عبدالکریم سروش در طرح نظریة بسط تجربة نبوی پرده برداشته شده و نشان داده شده که نظریة یادشده بسیار وامدار رویکرد سوبژکتیویستی کانت و پوپر، بازیهای زبانی ویتگنشتاین و هرمنوتیک فلسفی گادامر است.